Okay, so they just used the Juggernaut vs the Conquest as an example for point costs. They didnt give the exact numbers but the conquest is now pretty close to 4 times more expensive than the Juggernaut. Right now the Conquest is barely over 2.5 times more expensive. So that generally has to mean that one or the other is getting a not insignificant point modification, or perhaps both are?
Sounds like the huge based models are also now supposed to feel like the monsters they are supposed to be in the lore? So id probably hedge my guess on the side of an effective 26-28 point (under -this- system) buffed up conquest.
Je pense l'avoir compris comme ça aussi.
Perso je vois le Jugg couter "moins cher" qu'actuellement (7pt), genre 12 ou 13 pt (d'après le BG), soit un KingKongQuest dans les 50pt, MAIS les gargossal seront uppés.
Franchement, avec le power booster qui permet à un jack "à l'arret" d'avoir potentiellement une attaque de plus, voir une power attack
sait-on jamais digne de ce nom (genre barrez vous cons de mîmes), voire par simplification la possibilité aussi de "camp" (pour rigoler), on commence en effet à envisager plus de jack sur les tables (de façon forcée un peu quand même) avec un réequilibrage de l'interet jack vs infanterie. Le full jack se dessine, p'tet pas encore se démocratise mais, pour des mecs comme moi, ça se dessine bien...
K-Az